28 Nisan 2011 Perşembe

TAHİNLİ MERCİMEK BÖREĞİ

1 kg yufka (6 tane)

iç harcı:
3su bardağı yeşil mercimek
1 büyük boy soğan
1 tatlı kaşığı salça
kimyon, karabiber, tuz

sosu:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvıyağ
1 şişe madensuyu

mercimekler pişene kadar haşlanır. soğan, salça ve baharatlarla kavrulur. bir kat yufka tezgaha serilip üzerine sosu sürülür. elinizi korkak alıştırmayın bol bol sürün. ikinci kat için de aynı işlem yapılıp yufka 12 tane üçgen parça çıkacak şekilde kesilip içine harcı koyulur ve paçanga böreği gibi sarılır. üzerlerine sadece sıvıyağ sürüp 180 derece fırına verilir. önce tahinin kokusu misss gibi içine çekilir :) sonra da afiyet olsun..

7 yorum:

  1. ya bunun üzerine niye yumurta sürmedik? sadece sıvıyağ sürünce sanki biraz renksiz gibi geliyor bana.

    YanıtlaSil
  2. üzerine yumurta sürünce çıtırlığını kaybediyo yumuşuyo ama.. bu böreğin en önemli özelliği çıtır çıtır olması. hatta soğumadan tüketiniz yani :)

    YanıtlaSil
  3. 1. biliyorum sen çıtır seviyosun :) ama ben de yumuşak seviyorum yaaa.. yumurta sürsem olmaz mı?
    2. mercimekli böreğe bayılırım ama tahinli olması beni biraz düşündürdü. ağır olmasın?

    YanıtlaSil
  4. dene bakalım :) ben de ilk kez yaptım dün.. hiç ağır olmadı bence. tahin, yufkaların arasına kıyır kıyır bi hava vermiş. onun dışında öyle buram buram bi tahin durumu yok aslında.. ne çok ikileme kullandım :P

    YanıtlaSil
  5. 1 bardak tahin kullanmana rağmen "buram buram tahin durumu"nun olmamasına şaşırdım :)

    sayın yazar, iyi güzel ama hep böyle börek çörek tarifi olmaz. mesela ben süper çorba tarifleri istiyorum.

    zrc

    YanıtlaSil
  6. ultra hiper mega süper çorba tariflerim var :) reklamlardan sonra..;)

    YanıtlaSil
  7. Tahinli mercimek böreğini ben de ilk defa geçen hafta yedim. Çok nefisti.Hiç ağır olmuyor.

    YanıtlaSil