18 Mart 2012 Pazar

TANDIR BÖREĞİ

malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
1 paket yaş maya
yarım çay bardağı sıvıyağ
tuz,şeker
aldığı kadar un
içine sürmek için  250 gr eritilmiş tereyağ, 1 çay bardağı sıvıyağ

harcı için:
kıymalı, peynirli, patlıcanlı.. tercihinize göre istediğiniz harcı kullanabilirsiniz. ben kavrulmuş patlıcanı tercih ediyorum :)
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 adet küp doğranmış soğan
3 adet patlıcan
2 adet sivribeber
2 adet küp doğranmış ya da rendelenmiş domates
1tatlı kaşığı biber salçası
kimyon, karabiber, tuz

mayalı hamur yoğrulur. portakal büyüklüğünde bezelere ayrılırak (hamurun ölçüsüne göre 4-5 beze olabilir.) üzerine nemli bir bez koyularak biraz bekletilir. bezeler un yardımıyla yufka gibi ince ve büyükce açılır. eritilmiş tereyağ ile iyice yağlandıktan sonra ikiye kesilir ve rulo yapılır. rulolar, yaklaşık 15er cm uzunluğunda dört parçaya ayrılır. tüm bezelere aynı işlem uygulandıktan sonra, ilk yapılan rulolardan başlanıp el yordamıyla uzunluğunun üç katına çıkana dek çekiştirilip uzatılır. yukarıda görüldüğü gibi kendi etrafında çevirerek gül şekli verilen hamur, elin içinde iyice düzelterek kuyu (tandır) haline getirilir. harcı içine koyulup yarım saat kadar tepsi mayası getirilir. üzerine yumurta sarısı sürülerek 180 derece fırında pişirilir. afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık,
    nefisss görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. MERHABALAR..bAYILDIM BEN BU BÖREĞE..SÜPER OLMUŞ..bU SENEKİ GÜNLERİME YENİ BÖREK..HEMEN DENEYECEĞİM..ÇOK BEĞENİLECEK EMİNİM..BLOGUNUZ VE TARİFLERİNİZ ÇOK GÜZEL...sizi takibe aladım..BANA DA BEKLERİM..SEVGİLER..www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil